top of page
  • YouTube - círculo blanco
  • White Instagram Icon
  • White Facebook Icon
  • LinkedIn - círculo blanco
Cerca

Estades de Nadal: motivació, joc i aprenentatge



Quantes vegades hem sentit que l'èsser humà és l'única espècie capaç de moralitzar, preveure el futur, reconèixer la seva cara al mirall, cuinar o vestir-se? Afegeixo que la nostra capacitat de gaudir i aprendre a través del joc no té parangó a l'escala evolutiva - amb raó l'acadèmic neerlandès Johan Huizinga ens descriu com a "Homo Ludens".


En un estudi clàssic de la Universitat de Múnich i la Universitat Técnica de la capital de Baviera (1), els professors Michael Sailer, Jan Hense, Heinz Mandl i Markus Klevers arriben a la conclusió que el joc, les activitats lúdiques i la gamificació fomenten la motivació dels alumnes i, en conseqüència, afavoreixen l'aprenentatge dirigit en contextos no formals, com són els Campus de Nadal, les Estades i les activitats de vacances. Els autors creuen que s'activen els mecanismes de la motivació en aquestes situacions de joc planificat, sempre que pautem les activitats de manera adequada a la edat i la maduresa dels alumnes, que es creïn ambients adients a la interacció entre joc i formació i que el context maduratiu sigui adequat i rellevant. Per això a les Estades en anglès d'Smart School fem excursions, robòtica, jocs, escape rooms, multimèdia, manualitats, etc.


Smart School organitza, com cada any, Estades de Nadal del 21 de desembre fins al 7 de gener, ambdós inclosos, a excepció dels dies festius pròpiament dits, amb horari de 9h a 14h i extensió per acollida de 8h a 15h. Hem planificat aquestes Estades amb il·lusió i rigor i, a més, oferim la possibilitat de contractar dies específics (Fun Days) a més de setmanes senceres, així com horaris de tarda per organitzar gestions i compres de Nadal. Contacteu-nos per informar-vos ja que aquestes festes estarem oberts per a vosaltres al matí i a la tarda.


(1) Sailer, M. et al: Psychological Perspectives on Motivation through Gamification. Interaction Design and Architectural(s) Journal, 19, pp. 28-37 (2013).

 
 
 

Kommentare


bottom of page